Zakaj je vonj ključen v gostinstvu in hotelirstvu?
- Lotti Gostič
- Jul 27
- Branje traja 1 min
Psihološki vpliv vonja na goste in kako ga uporabiti v svojo korist.
Vonj je prvo, kar človek nezavedno zazna ob vstopu v prostor – še preden opazi ambient, pohištvo ali postrežbo. V gostinstvu in hotelirstvu, kjer gre za ustvarjanje pozitivne izkušnje, je vonj ključni del prvega vtisa. Prav tako pa lahko deluje kot tihi ambasador blagovne znamke, ki se vtisne v spomin gostov.

1. Vonj sproži čustvene odzive
Dišave delujejo neposredno na možganske centre za spomin in čustva. Prijetna aroma lahko sproži občutek topline, ugodja ali sprostitve, kar pripomore k večjemu zadovoljstvu obiskovalcev.
2. Krepitev identitete blagovne znamke
Hoteli, restavracije in bari, ki uporabljajo enotno, skrbno izbrano dišavo v vseh prostorih, ustvarjajo t. i. »signature scent«. Ta postane del njihove identitete in obiskovalci ga pogosto povežejo z luksuzom, udobjem ali domačnostjo.
3. Vonj vpliva na zaznavo čistoče in kakovosti
V javnih toaletah, hotelskih sobah ali restavracijskih prostorih vonj neposredno vpliva na občutek urejenosti. Celo subtilna, stalna prisotnost prijetne dišave lahko izboljša vtis o čistoči in profesionalnosti.
4. Vonj poveča zadrževanje in zadovoljstvo gostov
Raziskave kažejo, da ljudje ostanejo dlje in se pogosteje vračajo v prostore, kjer je vonj prijeten. To pomeni večji obisk, večja verjetnost ponovnega obiska in boljša ocena izkušnje.
5. Orodje za diferenciacijo v konkurenčnem okolju
Vse več gostincev in hotelirjev se zaveda, da vonj ni več le detajl, temveč konkurenčna prednost. V dobi, ko je vizualna podoba že skoraj standardizirana, lahko prav dišava ustvari razliko, ki jo gostje začutijo in si jo zapomnijo.

Komentarji